torsdag 7 mars 2013

TEMPORARY WEDDING RING

I samband med att jag blivit något smalare om kroppen så har även mina fingrar blivit smalare. Så bra, kan man tycka. Hade ju onekligen sett något konstigt ut om just fingrarna förblivit av variant mullig. Men det finns faktiskt ett litet bekymmer. Ett i-lands-bekymmer. Mina vigselringar. De är numera för stora. Hittills har det ändå fungerat, eftersom själva leden där man böjer på fingret fungerat som en sorts spärr, ringarna har inte lyckats passera den delen av fingret. Tills i måndags. Jag stod i källaren och hängde tvätt, tittade till på fingret och nästan skrek högt när jag såg att ena ringen saknades! Leta leta leta. Hittade den snabbt, tackochlov, hade TUR. Men där och då bestämde jag mig för att ta av mig ringarna och förvara dem på ett säkrare ställe än mina fingrar. Ska ta med dem till en guldsmed och kolla om man kan förminska dem på något sätt, kanske man kan lägga på ett lager invändigt i dem? Jag har ingen aning. Men jaha, tills dess då? Ska jag gå här u t a n ringar? Jag älskar ju mina ringar. Känner mig naken utan dem. Plus att jag vid flertalet tillfällen hajade till, fick panik, blev alldeles kallsvettig och började vansinnesleta efter dessa ringar i hela huset tills jag insåg att de ju medvetet tagits av i väntan på guldsmedsbesöket.
Knäpp? Jag?
Jag vet.
Iallafall, för att bespara mig själv och min familj och hela min omgivning sådana vansinnes-letande-incidenter bestämde jag mig för att sätta en tillfällig ring på fingret. Jag satsade stort. Riktigt blingbling. Ser ut som att jag är förlovad med en amerikan som belånat både hus, bil och sin mormor för att ha haft råd att ge mig denna ring. Men what-the-hell, nångång måste man ju få glänsa lite! På bilden nedan har ni underverket. Min nya bästa vän. Jag älskar denna ring! Och för att nu inte oroa stackars maken som är på tjänsteresa;

Älskling, jag har inte belånat huset, bilen eller din mormor. Jag har köpt den med egna pengar, utan att tömma våra sparkonton. Inte barnens sparkonton heller för den delen. Släpp det. Because I'm worth it.

(om-någon-blir-avundsjuk-och-vill-köpa-en-likadan-så-är-den-köpt-på-butiken-Glitter-och-kostade-sjuttio-kronor)

1 kommentar:

Fia sa...

Smart & snyggt! Om det är stenar/diamanter eller vad du nu än har på ringen, så har jag hört att det kan vara svårt att förminska den. Kan ha fel. Men att lägga in något inuti så att den blir tajtare kan ju fungera!

Hoppas det blir bra och snyggt i alla fall. och inte kostar skjortan! :-)