torsdag 7 mars 2013

A DEAR FRIEND VISITING

Idag fick vi kärt besök. Elsa, som gick på samma förskola som Michaela och alltså har hängt med Michaela sen de båda var riktigt pyttesmå (faktiskt brukade vi ses även på Öppna Förskolan när vi hade flyttat hem till Sverige, innan de båda var stora nog att börja på förskolan), kom hit en stund innan Michaela kom hem från skolan. Det var ett tag sen vi sågs. Åh som hon vuxit. Och tappat tänder. Det bar en mycket förvånad och glad Michaela som klev av skolbussen sedan, när hon såg Elsa stå där bredvid mig i sin rosa toppluva.
Just nu leker de på övervåningen. Utanför Michaelas rum. När jag nyss frågade varför de inte lekte I Michaelas rum fick jag veta att det är alldeles för stökigt för att leka där. De får helt enkelt inte plats. Och så förbjöds jag att gå dit och titta.
-Du kommer bara få panik över att det är så stökigt mamma. Bättre du kollar sen när vi städat. För vi ska städa efter oss. Lovar!
Gissa om jag kommer hold tjem to that promise.

Här nedan är de, ett par minuter efter att de träffats.

1 kommentar:

Fia sa...

Vilka söta tjejer! :-)

Hälsa Michaela att jag snart är hemma igen och ser massor fram emot träffa henne & ge henne en bamsekram!