fredag 22 mars 2013

NO WORRIES?

Ännu en dag med sjuk lillgosse. Han startade dagen med en temp på 39.9. Då mådde han i n t e bra kan jag lova. Han bara satt i min famn och tittade, alldeles rosig om kinderna och dimmig i ögonen, och krafsade lite med sin lilla knubbiga hand på min arm. Inte förrän en timme senare hade Alvedonet börjat hjälpa såpass att vi började känna igen honom. Några timmar senare var det dags igen, febern steg fort fort så lillskrutten fick riktig frossa och blev alldeles blå om händer och fötter. Ringde faktiskt till vår barnsjuksköterska på BVC och rådfrågade lite, mest för att försäkra mig om att jag tänker rätt med febernedsättande, vätska och mat. Det gör jag, tyckte Anita (som för övrigt är den bästa barnsjuksköterskan jag någonsin stött på!), så jag kände mig lugnad efter vårt samtal. Hon rådde mig att ge Alvedon och Ipren omlott, för att undvika febertopparna, så det har vi gjort resten av dagen. Nu på kvällen var lillgrabben faktiskt på riktigt bra humör och nu ligger han och snarkar sött i sin säng. Christian läser ett kapitel ur Alice i underlandet för Michaela och jag ska gå ner och hänga tvätt innan jag ska sätta mig och sy trasiga kläder (som legat och väntat på att jag ska orka ta mig i kragen alldeles för länge). Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

Nedan en bild från igår, taget på Oliwer när han låg och sov i sin vagn ett tag. Han må vara sjuk, men tycks ändå ta rätt så lätt på det hela. No worries, tycks han vilja förmedla.

Inga kommentarer: